سرپرست وزارت آموزش و پرورش:
«مجمع خیرین مدرسه ساز»؛ بزرگ ترین تشکل مردمی کارآمد و اثربخش در نظام تعلیم و تربیت هستند.

عصر امروز، علیرضا کاظمی؛ درهمایش ملی «بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور» که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز، بزرگ ترین تشکل مردمی کارآمد و اثربخش در مهم ترین عرصه کشور و در نظام تعلیم و تربیت هستند.
وی افزود: مرحوم دکتر فرخ، دکتر حافظی و هزاران خیری که بنیان گذار این امر خیر در جامعه بودند، قطعاَ روحشان در این مجلس حضور دارد اگرچه به ظاهر جایشان خالی است ولی ما قدردان زحمات این بزرگواران و تمام خیران سراسر کشور هستیم.

کاظمی افزود: با تلاش و حمایت خیرین مدرسه ساز، امروز مفتخریم که بیش از ۲ هزار مدرسه در عرصه خیران مدرسه ساز در محروم ترین روستاهای کشور بنا نهاده شده است و با ساخت این مدارس، امید به آینده در مناطق و روستاهای دور افتاده زنده نگه داشته شده است و این قابل تقدیر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می کنم که بیش از ۳۰ درصد مدارس را خیرین ساخته اند و در طی یکی و دوسال گذشته ۵۰ درصد مدارس ساخته شده با کمک و مشارکت خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به ارزش کار خیرین در جامعه گفت: این کار از هر منظر قابل تقدیر است. از نظر معنوی، خیران مورد لطف و عنایت خداوند هستند و از نظر انسانی، قلب های رئوف و دست های گرم و مهربان آن ها، عشق به کشور و آینده کشور را در جای جای این سرزمین زنده کرده است.

کاظمی ادامه داد: کارخیرین از این منظر که مدرسه می سازند، بسیار قابل توجه است و از این جهت که در کنار ساخت مدارس، فرهنگ انفاق را در جامعه ساری و جاری می کنند، بسیار با ارزش تر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز مجمع خیرین مدرسه ساز، شاخ و برگ های فراوانی پیدا کرده اند که نمونه ای از آن، «شکل گیری کمیسیون مدرسه یاری» است.

وی تصریح کرد: امروز به جایی رسیده ایم که کمک های مردمی، بحث کیفیت بخشی را در آموزش دنبال می کند و حضور بیش از ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور و بیش از یک میلیون خیر خرد که در طرح آجر به آجر شرکت کرده اند، بسیار قابل توجه بوده و من از همین جا ضمن قدردانی از آن ها، برایشان سعادت و سلامت آرزو می کنم.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود