تحلیل صهیونیست ها از تقابل ایران و‌ آمریکا

یک کارشناس صهیونیستی در گزارشی با تاکید بر عدم تغییر رویکرد سیاسی ایران در مقابل آمریکا به تحلیل تقابلات دو کشور پرداخته است.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی نوشت : یک کارشناس صهیونیستی اعلام کرد سیاست خارجی ایران تنها بر یک اصل استوار است که آمریکا چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد و تصمیم‌گیرندگان در ایران این رویکرد را از زمان تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در پایتخت ایران با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری آیت آلله « روح‌الله خمینی» تغییر نداده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه مذکور پروفسور «ایال زیسر» در مقاله ای که در روزنامه عبری اسرائیل الیوم منتشر شد، گفت:« ایران به دنبال به دست آوردن زمان است و تا این لحظه از ورود به مذاکرات جدید برای دستیابی به توافق جدید در مورد برنامه هسته‌ای خود خودداری کرده است. آمریکایی‌ها از حدود یک سال پیش با ورود «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا به کاخ سفید به دنبال توافق با ایران بودند، در حالی که ایران همچنان به سیاست خود پایبند است».

در ادامه این گزارش آمده است پروفسور زیسر معاون رئیس دانشگاه تل‌آویو در سرزمین اشغالی ، در تحلیل خود تأکید کرد که با انتخاب آیت‌الله « ابراهیم رئیسی» به عنوان رئیس جمهور جدید ایران سیاست خارجی ایران در مقابل آمریکا سر سختی بیشتری گرفت .

رای‌الیوم نوشت: این کارشناس صهیونیستی تاکید کرد: «از زمان انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران، تهران سرعت پیشرفت خود را در برنامه هسته‌ای افزایش داده و رسما افزایش چهار برابری تولید اورانیوم را اعلام کرده و در کنار افزایش تولید اورانیوم در مقابل واشنگتن سخت ایستاده‌ و علاوه بر آن برای اخراج نظامیان آمریکایی در سوریه، عراق و یمن تلاش همچنان می‌کند».

در این روزنامه آمده است که زیسر تاکید کرد: «عملیات ایران علیه آمریکایی‌ها با حمله نظامی سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به یک پایگاه نظامی به اوج خود رسید و به طرز متناقضی، پاسخ آمریکا برعکس همه انتظارات بود؛ چراکه واشنگتن به جای پاسخ نظامی به اقدام ایران، تمایل بیشتری به توافق هسته‌ای با این کشور پیدا کرد».

این کارشناس صهیونیستی تاکید کرد:« ممکن است ایران از طریق این سیاست بخواهد زمان به دست آورد و اصلا بعید نیست که ایران بدون اینکه تحت فشار آمریکا قرار گیرد، راضی شود توافق هسته‌ای را امضا کند که منافع زیادی برایش به همراه داشته باشد».

پروفسور زیسر در پایان اعلام کرد: « در صورتی که توافق هسته‌ای جدید میان ایران و آمریکا به امضا برسد، ایران برای برنامه‌های هسته‌ای خود به مشروعیت دست خواهد یافت و می‌تواند به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد».

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود