جیک سالیوان؛
مذاکرات هسته‌ای با ایران هفته‌ها طول می کشد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همزمان با دیدارهایش با مقامات صهیونیست در سرزمین های اشغالی با هدف گفتگو درباره مذاکرات وین، با دستاویز قرار دادن مسئله ضیق وقت، زمان باقی مانده را کوتاه خواند.

به گزارش رویترز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن و شرکایش در حال بحث در مورد چارچوب‌های زمانی دیپلماسی هسته‌ای با ایران هستند.

سالیوان در این باره و با استفاده از تاکتیک ضیق وقت که در مذاکرات وین توسط طرف‌های اروپایی به کار گرفته شده است، گفت: ما در انظار عمومی یک تاریخ را در تقویم علامت نمی‌زنیم، اما می‌توانم به شما بگویم که پشت درهای بسته درباره بازه‌های زمانی صحبت می‌کنیم که طولانی نیست.

هنگامی که از وی درباره جدول و بازه زمانی سوال شد، او به گفتن کلمه «هفته ها» بسنده کرد.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده مدعی شد که آمریکا همچنان بر این باور است که «دیپلماسی، بازدارندگی و فشار» بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

وی همچنین گفت که در دیدارش با مقامات رژیم صهیونیستی، «در مورد راه‌هایی گفتگو کردیم که اطمینان حاصل کنیم تا جامعه بین‌المللی را متحد نگه می‌داریم تا فشار بر ایران را برای عمل و بازگشت به تعهداتش، حفظ کند».

پیشتر نیز کاخ سفید طی بیانیه‌ای با اشاره به دیدار مقامات آمریکایی و صهیونیست در فلسطین اشغالی، به بیان ادعاهای ضد ایرانی پرداخته بود.

در بیانیه مذکور که شامل ادعاهایی واهی است، آمده: طرفین توافق کردند که پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی خطرناک است که صلح و امنیت را تهدید می‌کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سفرش به سرزمین‌های اشغالی و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تمرکز بر مسئله ایران، از لزوم حصول راهبردی مشترک میان واشنگتن-تل آویو سخن گفته بود.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این دیدار، طرفین درباره ایران و تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ صحبت کرده‌اند.

سالیوان پیش از این، با اسحاق هرتزوگ دیدار کرده بود که طی آن رئیس رژیم صهیونیستی مدعی لزوم ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به هر قیمتی شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای سفری سه روزه در منطقه به سر می‌برد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود