حریفان اصلی بسکتبال ایران کدام‌اند؟

کارشناس بسکتبال ایران معتقد است که تیم‌هایی چون سوریه و قزاقستان نمی‌توانند برای تیم ملی ایران مشکل‌ساز باشند.

محمدرضا اسلامی درباره شرایط تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ توضیح داد: در هر صورت سعی شد بازیکنانی که در لیگ شرایط خوبی داشتند به اردوها دعوت شوند تا شرایط خوبی در تیم ملی به وجود آید. البته بازیکنان دیگری هم بودند که در لیگ خوب‌ کار کردند اما در هر صورت نظر سرمربی است و سعی دارد با توجه به شرایط مسابقات نفرات مد نظرش را دعوت کند.

او ادامه داد: فرصت خوبی هم برای تیم ملی وجود داشت و تیم با ۲۰ روز تمرین و برگزاری اردو به شرایط خوبی رسید. ان‌شاءالله در دو بازی پیش رو از سد دو حریف عبور می‌کند و در پنجره‌های بعد هم با تمام قوا وارد زمین می‌شود.

کارشناس بسکتبال ایران درباره اولین بازی مقابل سوریه پس از باخت عجیب در انتخابی کاپ آسیا نیز گفت: به هر حال بسکتبال است و هیچ چیز از پیش تعیین شده نیست. در مسابقات سطح بالای دنیا حتی یورو هم می‌بینید که یکسری تیم‌ها شگفتی ساز می‌شوند اما فکر می‌کنم آن باخت اتفاق بود و دیگر رخ نمی‌دهد. تیم ما یک سر و گردن بالاتر از این حریفان است. محک اصلی ما جلوی حریفانی چون چین، کره، ژاپن و استرالیا خواهد بود که امیدوارم نتایج خوبی بگیریم.

او همچنین درباره بازی با قزاقستان نیز توضیح داد: قزاق‌ها قدرتی و زیر سبد کار می‌کنند. در ریباند خوب هستند و سبک قزاق‌ها قدرتی بودن بسکتبالشان است. به نظر من تیم ما باید زیر سبد و ریباندها را کنترل کند. مطمئنا بازی فیزیکی باید اولویت باشد اما از نظر فنی قطعا قزاقستان نمی‌تواند به بسکتبال ما بچربد.

اسلامی درباره برگزاری ادامه بازی‌های مرحله دوم مقدماتی لیگ نیز گفت: ادامه مسابقات در این مرحله تاثیر چندانی برای ۷۰ – ۸۰ درصد تیم‌ها ندارد و برای درصد کمی از تیم‌ها خوب است. با این شرایط کرونا، هزینه‌ها و … نیز به نظرم ادامه این مرحله جایز نیست چون تیم‌های شهرستانی تحت فشار مالی قرار می‌گیرند و قربانی می‌شوند. هزینه اقامت زیاد است و اصلا پیش بینی نشده است.

او ادامه داد: تیم‌های شهرستانی یکبار هزینه کرده و به تهران آمدند که بازی‌ها به خاطر کرونا لغو شد، اینکه دوباره هزینه کنند برای آن‌ها سخت است و واقعا تیم‌های شهرستانی قربانی می‌شوند. فشردگی مسابقات هم به نظرم آسیب‌های زیادی به بازیکنان زد. امیدوارم فدراسیون‌ برای ادامه بازی‌های این مرحله فکری کند تا حداقل بازی‌هایی که از نظر جدولی ارزشی ندارند برگزار نشده و سریعا بازی‌های پلی‌آف برگزار شوند چون کرونا نیز تیم‌ها را دچار مشکل کرده است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود