این نکات را بخوانید؛ شاید زن ها را بشناسید

زنان و مردان، تفاوت‌هایی با هم دارند که شناختن این تفاوت‌ها، باعث می‌شود بیشتر یکدیگر را بشناسند و بتوانند ارتباط بهتری با هم برقرار کنند.

به گزارش باطن بسیاری از مشکلات در زندگی مشترک و یا رابطه عاطفی به این دلیل این که زن و مرد از تفاوت‌های فیزیولوژیکی و روان‌شناختی یکدیگر مطلع نیستند و در ارتباط با یکدیگر دچار مشکلاتی می‌شوند. در ادامه این مقاله، مواردی را توضیح می‌دهیم که به شما کمک کند زنان را بهتر بشناسید و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید.

1-زن‌ها استاد سخن‌وری هستند

شاید تعجب کنید که زن‌ها چطور می‌توانند دایره لغاتی به این گستردگی داشته باشند و در حالی که خسته هستند همچنان از صحبت کردن و مطرح کردن اتفاقات روز لذت ببرند. آن‌ها استاد این کار هستند و تحقیقات ثابت کرده بخش کلامی نیم کره چپ زنان به طور میانگین چند برابر قوی‌تر از آقایان است. شاید شما به عنوان یک آقا برای تمام حرف‌ها و جزئیاتی که تعریف می‌کنند جوابی نداشته باشید اما توجه به کلمات آن‌ها باعث می‌شود از هم صحبتی با شما لذت ببرند. خیلی از خانم‌ها از اینکه همسرشان به حرف‌های آن‌ها بی توجه است ناراضی هستند اما شما به عنوان مردی که این ویزگی خانم‌ها را می‌شناسد از فرصت استفاده کنید تا محرم اسرار و سخنان آن‌ها شوید. تحقیقات نشان داده مردانی که به جزئیات حرف‌های خانم‌ها توجه می‌کنند برای آن‌ها جذاب تر هستند.

2-زن‌ها نه گفتن‌های معنی‌دار دارند

شاید برای آقایان “نه”، همان نه باشد اما معمولا خانم‌ها می‌توانند با کلماتی مثل نه، چندین منظور را برسانند! نه ناراحت نشدم! نه مهم نیست! نه مشکلی ندارد و … گاهی کاملا معنای متضادی در کلام خانم‌ها دارد. پس برای اینکه بتوانید آن‌ها را درک کنید، علاوه بر گوش شنوا باید درک بالایی هم از حالت‌های هیجانی آن‌ها داشته باشید. اگر کم صحبت شدند، نگاه‌های معنی‌دار داشتند و مهم‌تر از همه قبلا نظر منفی‌شان را در این باره اعلام کرده بودند، قبل از گرفتن هر تصمیمی مطمئن شوید یک نه واقعی شنیده‌اید و اگر لازم بود با او صحبت کنید تا موضوع را حل کنید و هر دو متقاعد شوید.

3-احساسات برای زن‌ها با سرعت بالایی در رفت و آمد و تحلیل است

شاید به عنوان یک آقا گاهی تعجب کنید که خانمی که در حال گریه و ناراحتی است چطور می‌تواند فرزندش را نیز نوازش کند و به او عشق بورزد یا برعکس خانمی که در اوج شادی است چطور می‌تواند در عرض چند دقیقه غمگین شود! یا ممکن است گاهی این تجربه را داشته باشید که وقتی همه چیز خوب است، با یک کلمه اشتباه شما، او از دست‌تان عصبانی شود و دو دقیقه بعد فراموش کند! این حجم از قدرت مدریت احساسات شاید برای مردها عجیب باشد ولی برای اکثر خانم‌ها طبیعی است. نیم کره راست مغز (مخصوص عواطف و احساسات) و نیم که چپ مغز (مخصوص تحلیل و حساب و کتاب) در زنان ارتباطی چند برابر مردان با یکدیگر دارند، به همین دلیل قدرت تحلیل احساسات در آن‌ها قوی‌تر است و به زمان کمتری از آقایان نیاز دارد. می‌دانیم شاید برای یک آقا دشوار باشد، اما برای داشتن ارتباط موثر با خانم‌ها لازم است کمی سرعت عمل داشته باشید و نشان دهید به احساسات‌شان احترام می‌گذارید.

4-رابطه جنسی برای زن‌ها فراتر از برطرف شدن نیاز جسمی است

نیاز جنسی در مرد و زن چه از لحاظ جسمی چه روحی روند کاملا متفاوتی دارد. برخلاف مردها که اکثرا با تصاویر و ویژگی‌های بینایی تحریک می‌شوند، زن‌ها نیازمند شنیدن هستند. بر خلاف شما که به عنوان یک آقا می‌توانید از اندام و زیبایی‌های زنان لذت ببرید و تحریک شوید، خانم‌ها نیاز دارند بشنوند دوست‌شان دارید، بشنوند به آن‌ها نیاز دارید و بشنوند از نظر شما زیبا هستند تا بتوانند آماده یک رابطه جنسی عاطفی شوند. تعداد زیادی از آقایان به معاشقه قبل از رابطه جنسی نیاز ندارند اما تعداد کمی از خانم‌ها هستند که بتوانند بدون معاشقه قبل از رابطه جنسی به اوج لذت روانی رابطه برسند. توجه و محبت شما به خانم‌ها قبل و در حین رابطه جنسی چند برابر قدرتمندتر از توانایی‌های بدنی‌تان می‌تواند در رابطه جنسی برای خانم‌ها اهمیت داشته باشد. پس از آن غافل نشوید.

5-در رابطه با خانم‌ها همیشه گوش‌هایتان همراه‌تان باشد!

شاید به عنوان یک آقا تعجب کنید که چرا وقتی دارید فوتبال تماشا می‌کنید، یا سرتان در گوشی است یا مشغول کاری هستید، خانم‌ها شروع به صحبت با شما می‌کنند و تمرکزتان را بهم می‌ریزند. خانم‌ها به دلیل ارتباط قوی‌تر نیم کره‌های مغزشان، روی تمرکز کردن بر موارد متعدد و همزمان مهارت بیشتری دارند. بنابراین می‌توانند در عین حال که آشپزی می‌کنند یا کارهای شخصی‌شان را انجام می‌دهند با شما هم صحبت کنند و انتظار داشته باشند شما آن‌ها را بشنوید. در چنین مواقعی حتما چند لحظه برای آن‌ها وقت بگذارید و با محبت برای آن‌ها توضیح دهید مشغول به کاری هستید و از آن‌ها وقت بگیرید. گاهی که کنارتان نشسته‌اند حتی می‌توانید بدون استفاده از کلمات، توجه‌تان را نشان دهید مثلا دست‌شان را بفشارید یا آن‌ها را در آغوش بگیرید و به ادامه کارتان بپردازید. به هر حال بدانید که این نشنیدن‌ها ممکن است آنها را از شما دور کند.

6-حسادت در خانم‌ها را جدی بگیرید

حسادت واژه بدی نیست. حسادت در تمام انسان‌ها وجود دارد و نیرو محرکه بسیاری از انگیزه‌های مثبت در فرد است. در واقع نحوه برخورد با آن است که حسادت را به یک ویژگی مثبت یا منفی تبدیل می‌کند. این هیجان قوی از نظر تکاملی، کارکرد حفظ شریک جنسی را برای زنان داشته است و به کمک آن در گذشته زن‌ها از شریک جنسی خود مراقبت می‌کردند. پس با وجودی که حسادت در تمام انسان‌ها، چه زن چه مرد، وجود دارد در زن‌هایی که با جنس مخالف رابطه دارند، رنگ و بوی قوی‌تری دارد. پس اولا سعی نکنید حس حسادت آن‌ها را برانگیزید، زیرا دچار تنش و استرس می‌شوند، دوما اگر با آن مواجه شدید لازم نیست سریع از خودتان دفاع کنید یا موضوع را به یک بحث جدی تبدیل کنید، کافی است به آن‌ها نشان دهید مورد توجه شما هستند و این احساس‌شان را درک می‌کنید.

7-توجه و حمایت برگ برنده آقایان در رابطه با خانم‌ها

پول، وضعیت اجتماعی، ظاهر و … در هر رابطه‌ای به خصوص رابطه‌ای که به ازدواج ختم می‌شود مهم است و نمی‌توان نقش‌شان را نادیده گرفت اما کلید اصلی به دست آوردن قلب خانم‌ها توجه و حمایت است. بدون مهارت در توجه به خانم‌ها، نمی‌توانید دل آن‌ها را به دست آورید. توجه به ظاهر، احساسات، خلق و خو، روابط خانوادگی، علایق و سلیقه خانم‌ها را بیاموزید. حتما از زحمات‌شان قدردانی کنید، در طول روز جویای حال‌شان باشید، پیگیر مشکلات و کارهای روزمره‌شان باشید، وقتی به شما نیاز دارند در دسترس‌شان باشید.

8-مناسبت‌ها برای خانم‌ها مهم است

تحقیقات نشان داده که خانم‌ها حافظه روبدادی بهتری نسبت به آقایان دارند. بنابراین تعجبی ندارند سالگردها و تولدها را فراموش نکنند و منتظرش بمانند. اگر می‌خواهید برای یک خانم جذاب باشید سعی کنید مناسبت‌ها را به خاطر بسپارید، یادداشت کردن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند. اگر فراموش کردید، هر زمان یادتان آمد آن را جبران کنید و برایش علت این فراموشی را توضیح دهید تا متقاعد شوند برای شما بی‌اهمیت نبوده است.

9-خلق متغیر در طول ماه

احتمالا می دانید چرخه عادت ماهیانه در خانم‌ها شامل تغییرات هورمونی قابل توجه است. به دلیل این تغییرات هومونی خانم‌ها در طول ماه به خصوص چند روز قبل و بعد از شروع عادت ماهیانه‌اش ممکن است پرخاشگرتر، افسرده تر و بی حوصله تر شوند که این موضوع علاوه بر دردهای جسمی این دوران، شرایط سختی را برای خانم‌ها به بار می‌آورد. تحقیقات نشان داده حمایت شریک عاطفی در این دوران نه تنها خلق و خوی خانم‌ها را بهبود می‌‎بخشد بلکه روی دردهای شکمی آن‌ها نیز اثر مثبت دارد. بنابراین این تغییرات خلق و خو را تاب بیاورید و هرگز از جملاتی مثل باز پریود شدی، حتما پریودی، وقتی پریودی باهات کاری ندارم و … استفاده نکنید.

منبع: همیار عشق

پایان

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود