او صهیونیست ها را به بازی گرفته است

به دنبال مشخص شدن ظرفیت‌های فوق‌العاده رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه طی نبرد شمشیر قدس، صهیونیست‌ها مدعی هستند که او را در اولویت لیست ترورهای خود قرار داده‌اند.

، نام «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه بعد از نبرد «شمشیر قدس» و ظهور توانایی‌های ناشناخته وی در ایجاد رعب و وحشت میان محافل اسرائیلی به شکل قابل توجهی بر سر زبان‌ها افتاد و صهیونیست‌ها با دقت بالایی تحرکات او را زیر نظر دارند.

یحیی السنوار که بعد از تحمل یک دوره طولانی اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی در سال 2011 طی یک عملیات تبادل اسرا آزاد شد در فوریه 2017 منصب ریاست دفتر سیاسی حماس در نوار غزه را به عهده گرفت. او همچنین از موسسان سرویس امنیتی حماس است که ماموریت این سرویس موسوم به «مجد» تعقیب و دستگیری جاسوسان رژیم صهیونیستی می‌باشد.

السنوار علاوه بر نقش سیاسی خود در حماس مسئولیت هماهنگی میان دفتر سیاسی این جنبش و فرماندهی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) را نیز بر عهده دارد و نقش پررنگی در تحولات جنگ اخیر غزه ایفا کرد. او در سال 2015 توسط آمریکا در لیست تروریسم قرار گرفت.

در جریان نبرد شمشیر قدس یحیی سنوار به عنوان بارزترین رهبر حماس در نوار غزه با مدیریت مناسب هماهنگی میان دفتر سیاسی و مواضع نظامی گروه‌های مقاومت و همچنین سخنان آتشین خود توجه مسئولان و رسانه‌های صهیونیستی را به خود جلب کرده و آنها به بررسی ابعاد شخصیتی وی پرداختند.

یکی از نکات جالب توجه در سخنان یحیی السنوار در جریان جنگ غزه و پس از آن توجه به همه فلسطینیان و نه تنها مردم غزه و همچنین تمجید از فلسطینیان ساکن اراضی 1948 بود که افکار عمومی مردم فلسطین را به خود جلب کرد.

حضور یحیی السنوار در خیابان‌های غزه و قدم زدن در آنها بدون هیچ نگهبان یا محافظ یکی از موضوعاتی بود که توجه رسانه‌های صهیونیستی را برانگیخته و موجب وارد آمدن انتقادات زیادی به مسئولان این رزیم از جمله «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل شد. این رسانه‌ها اعلام کردند علام کردند، آنچه که «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه انجام می‌دهد و در مقابل چشمان سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل آزادانه قدم می‌زند یک سیلی دردناک به صورت اسرائیل است.

یحیی السنوار به عنوان یک شخصیت سیاسی در حماس نقش بالایی در مدیریت نبرد شمشیر قدس و نیز افزایش روحیه فلسطینی‌ها و در مقابل، تخریب روانی دشمن داشت. او ابتدای جنگ در سخنانی تاکید کرد که من اطمینان دارم فلسطینیان ساکن اراضی 1948 نیز وارد انتفاضه قدس می‌شوند و این سخنان تاثیر بالایی در همبستگی و اتحاد همه فلسطینی‌ها و اعتماد آنها به گروه‌های مقاومت داشت.

برخی مراکز امنیتی و رسانه‌های اسرائیلی نیز در زمینه جدیت و قاطعیت برای ورود به میدان، یحیی السنوار را با «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین القسام که همه این سالها کابوس صهیونیست‌ها بود و این رژیم از هیچ تلاشی برای ترور وی دریغ نکرده است، مقایسه می‌کنند.

ترس صهیونیست‌ها از یحیی السنوار به اندازه‌ای است که چندی قبل در پی تهدیدات وی ضد رژیم صهیونیستی در صورت برگزاری راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» و تجاوز به اهالی قدس و مسجدالاقصی نهادهای امنیتی اسرائیل دستور تعلیق این راهپیمایی را دادند.

با توجه به موارد گفته شده، صهیونیست‌ها که از مدت‌ها قبل در تلاش برای ترور یحیی السنوار بودند بعد از جنگ اخیر غزه و به ویژه طی هفته‌های گذشته که مرزهای نوار غزه و اراضی اشغالی شرایط پرالتهابی را پشت سر می‌گذارند و بنا به گفته مقامات اسرائیلی یحیی السنوار تصمیم به تشدید درگیری نظامی دارد، تهدیدها برای ترور وی را افزایش داده اند.

در همین زمینه اخیرا «دیوید بیتان» عضو حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در کنست رژیم صهیونیستی گفت که «السنوار اسرائیل را بازی می‌دهد. باید او را ترور کنیم حتی اگر به قیمت ورود به یک جنگ تمام شود. ما گزینه دیگری نداریم، او دشمن قسم خورده‌ای است که بی‌رحمانه با ما بازی می‌کند».

درحال حاضر سرویس‌های جاسوسی و نظامی رژیم صهیونیستی شبانه روز درحال برنامه ریزی برای ترور یحیی السنوار و نیز محمد الضیف هستند اما تاکنون موفق به انجام آن نشده‌اند.

علاوه بر ناتوانی رژیم صهیونیستی در شناسایی و ترور این دو شخصیت برجسته حماس به نظر می رسد یادآوری تجارب قبلی ترور فرماندهان و عناصر مقاومت فلسطین بتواند یک عامل بازدارنده برای صهیونیست‌ها در این زمینه باشد.

اسرائیلی‌ها خوب به یاد می‌آورند که چه بهایی بعد از ترور «یحیی عیاش» یکی از قهرمانان گردان‌های عزالدین القسام در سال 1996 پرداختند؛ جایی که نیروهای مقاومت طی چند عملیات جهادی بیش از 100 صهیونیست را به هلاکت رساندند. همچنین صهیونیست‌ها به یاد می‌آورند که بعد از ترور «بهاء ابوالعطا» فرمانده نظامی جنبش جهاد اسلامی چگونه شهرک‌های صهیونیست‌نشین هدف صدها راکت این جنبش قرار گرفت و بنیامین نتانیاهو در پناهگاه پنهان شده بود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود