وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
برنامه دولت احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه دولت تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور و خروج هنر از انحصار است.

 محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دوشنبه به مناسبت هفته دولت در گلستان شهدای اصفهان با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی این استان اظهار داشت: اصفهان با داشتن ۲۴ هزار شهید و ۴۸ هزار جانباز کانون شهادت است و شهری مانند اصفهان پیدا نمی‌شود که در یک روز، در روز ۱۳ آبان ۳۰۰ نفر را تشییع کنند.

وی ادامه داد: امروزه هم در حوادث مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مردم اصفهان همچنان در صحنه هستند و مفتخرم که اولین سفر کاری خود را با اصفهان آغاز کردم تا برای فعالیت در زیر پرچم انقلاب و در حوزه فرهنگ و هنر از شهدا ۸ سال دفاع مقدس و شهیدان باهنر و رجایی مدد بگیرم.

بروز فرهنگ در کنار ارکان تمدن اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: فرهنگ اصلی و دینی ما در اصفهان ظهور و بروز پیدا کرده و در واقع فرهنگ و هنر در کنار ارکان تمدنی در میدان امام (ره) آمیخته شده است، زیرا هر گوشه از میدان امام (ره) اصفهان نشانی از ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ذیل تمدن اسلامی دارد و به راستی پایتخت فرهنگ و تمدن شایسته این استان است.

وی مهم‌ترین وجه یادبود شهدای دولت و ماندگاری تاریخی شهید رجایی و باهنر را در مردمی بودن دانست و افزود: با مردم بودن و با درد مردم زیستن و به شهادت رسیدن از ویژگی بارز شهیدان باهنر و رجایی بود و امروز بعد از چهل سال دولتی عهده‌دار این کشور شده که شعارش «دولت مردمی» است و باید بتواند در حرکت و رویکردهای خود عدالت را حفظ کند.

پیوست عدالت در همه طرح‌های دولت

اسماعیلی با بیان اینکه برای اولین بار در دولت سیزدهم پیوست عدالت برای همه طرح‌های عمومی دولت قرار داده شده است، گفت: فساد ستیزی ممیزی روشن در رویکرد رئیس جمهور منتخب است و مردم بدین وسیله امیدوار شدند، زیرا در عملکرد و کارنامه‌ای که در مبارزه با فساد شروع شده بازگشت امید به مردم قابل مشاهده است.

وی افزود: علی رغم مشکلات موجود و از بین رفتن سرمایه اجتماعی کشور با تدبیر غلط در این مدت هشت ساله دولت دوازدهم، اما مردم با انتخاب صحیح تلاش کردند که عدالت و مبارزه با فساد را بر جامعه حاکم کنند.

پهن کردن چتر انقلاب بدون دوقطبی‌سازی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم مفتخر به وام گرفتن رویکرد خود از شهیدان باهنر و رجایی است، خاطر نشان کرد: هویت اصلی این دولت، مردم‌باوری، عدالت، مبارزه با فساد و خدمت خالصانه و بی‌منت برای همه اقشار جامعه است و همه بخش‌های مردمی زیر چتر انقلاب قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این دولت عنوان انقلابی و همراهی با دولت و نظام اسلامی را با خود یدک می‌کشند و بدون ایجاد دوقطبی کاذب، قشر بندی و جداسازی بین مردم باید خدمتگزاری برای همه آحاد و شهروندان مردمی صورت گیرد.

خروج هنر از انحصار

اسماعیلی معتقد است که باید در این شرایط کشور که دشمن تلاش به ناامیدی مردم دارد از روند اصلاح اجتماعی و اقتصادی استفاده کرد و همه در کنار هم بدون تفرقه بایستیم و مسیر نورانی را تا رسیدن به قله ادامه دهیم.

وی در خصوص حوزه فرهنگ و هنر نیز گفت: برنامه دولت تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور است و باید هنر را از انحصار در بیاوریم چراکه هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته است و پشتیبان هزارساله دارد.

توجه به بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ادامه رویکرد حوزه فرهنگ و هنر مردم‌گرایی، توجه به بخش‌های مردمی و دوری از انحصارطلبی و توجه به همه بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه خواهد بود.

وی افزود: چتر انقلاب برای همه برپاست و این توفیقی بود که اولین سفر خود را در اصفهان و از پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی آغاز کردم و امیدوارم این پرچم حسینی به دست رهبر معظم انقلاب به صاحب اصلی آن برسد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود