نماینده پارلمان لبنان:
واردات سوخت از ایران توطئه‌ها علیه «بیروت» را نقش بر آب کرد

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به واردات سوخت به این کشور از سوی جمهوری اسلامی ایران، گفت: واردات سوخت از ایران توطئه‌ها علیه «بیروت» را نقش بر آب کرد.

به گزارش  المنار، «محمد رعد» نماینده پارلمان لبنان و رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» با اشاره به بحران اقتصادی در این کشور، گفت: بحران اقتصادی برای زیر سؤال بردن اعتبار مقاومت و ضربه زدن به آن، به کار گرفته شد.

بر اساس این گزارش، نماینده پارلمان لبنان در ادامه نیز تصریح کرد: آمریکا به جای کمک اقتصادی به لبنان، پول‌های خود را برای تنش آفرینی میان لبنانی‌ها و خدشه وارد کردن به چهره مقاومت استفاده کرده است.

محمد رعد همچنین عنوان کرد: برای آمریکایی‌ها بسیار خوب بود که لبنان همچنان با خلأ سیاسی مواجه باشد. با این حال، تشکیل کابینه جدید موجب شد تا آنها به اهدافشان نرسند. واردات سوخت از ایران به لبنان تمامی توطئه‌ها علیه این کشور را نقش بر آب کرد.

وی اظهار داشت: اقدام سید حسن نصرالله در وارد کردن سوخت از ایران یک تصمیم شجاعانه بود و تحریم‌ها را در هم شکست. گفتنی است، ورود تانکرهای سوخت به خاک لبنان واکنش‌های متعددی را در داخل و خارج از مرزهای این کشور به دنبال داشت.

در همین ارتباط، تجمع علمای «عکار» لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود کاروان تانکرهای سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان، محاسبات ایالات متحده آمریکا را برهم زد و محاصره اقتصادی واشنگتن علیه بیروت را درهم شکست‌ورود کاروان تانکرهای سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان، محاسبات ایالات متحده آمریکا را برهم زد و محاصره اقتصادی واشنگتن علیه بیروت را درهم شکست. این نهاد دینی در لبنان در ادامه بیانیه خود ضمن تشکر و قدردانی از سید حسن نصرالله به دلیل واردات سوخت از ایران، اعلام کرد: سید حسن نصرالله یک بار دیگر ثابت کرد که فردی قوی و سرسخت است و به وعده‌های خود عمل می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: ما از جمهوری اسلامی ایران و همچنین سوریه که در رسیدن کاروان تانکرهای سوخت به لبنان کمک کردند و موجب شدند تا محاصره اقتصادی علیه بیروت درهم بشکند، قدردانی می‌کنیم. همچنین «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان تاکید کرد: تصمیم این کشور برای واردات سوخت از ایران تصمیمی مستقل و از سوی حاکمیت لبنان است که بر مبنای دغدغه و خواست شهروندان این کشور و تمام لبنان اتخاذ شده است. محاصره لبنان توسط آمریکا شکسته شده است.

در همین حال، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق رسیدن سوخت ایران به خاک لبنان را دستاوردی جدید خواند و خاطرنشان کرد: ملت مقاوم لبنان در طول چهل سال گذشته با رهبری سید مقاومت و حزب‌الله سربلند ما را به پیروزی عادت داده است. وی تأکید کرد: ملت لبنان دشمنان خود را سرافکنده و ناامید کرده است؛ به‌گونه‌ای که تقلا و پول‌پاشی، حاصلی جز حسرت برایشان ندارد. جمهوری اسلامی ایران نیز بار دیگر ثابت کرد که متحد و هم‌پیمان نیرومند و صادقی است.

علیرغم اینکه برخی رسانه‌های غربی و نیز رسانه‌های وابسته به شیخ نشینان عرب مدعی شده بودند که واشنگتن و تل آویو مانع از ورود تانکرهای سوخت از سوریه به لبنان خواهند شد، اما این اتفاق نیز رخ نداد تا معادله بازدارندگی جدیدی در برابر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رقم بخورد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود